Skyline

Skyline

fredag 14 januari 2011

Andra helgen är här ...

Skönt med helg igen .. gick från jobbet vid 3 för det var lugnt och eleverna satt med sina övningar och vi blir mer och mer överflödiga, och det är ju det som är meningen.
Vi kommer ju inte att vara här i all evighet, utan vårat mission är ju att göra de så självständiga som möjligt och dom är på god väg.

I morrn är ju den stora festen, eller "Annual Party" som det heter på Sykes, och det är ett stort evenemang. Alla pratar om det och det är flera grupper inom Sykes som tränar hårt inför uppträdanden. Vårat klassrum har varit "hoven droven" några av de senaste morgnarna för att det har varit träning på kvällstid .. så det ska bli spännande ...
Före det ska vi träffa klassen, och nu är det bestämt att vi ska träffas kl 13 (!) för att sjunga Karaoke, efter det ska vi äta middag, koreansk barbeque, och sen på festen ...
De verkar göra allt baklänges i det här landet .. men det är bara att hänga på och njuta av den här tiden ...

Idag när jag kom till mitt hotellrum efter jobbet hade jag en "present" på skrivbordet, vet inte varför eller från vem, men Fredrik tror att det är för att jag är här så länge ... jag har ingen aning ...  han är bara avundsjuk :-)


Efter maten åkte vi till en marknad för att shoppa lite, vi har blivit "kompisar" med ett jättetrevligt par som säljer kläder på den marknaden .. dom håller inte på och tjatar och ger schyssta priser på en gång, så man behöver inte tokpruta på fantasisummor, för man slutar ju på samma ungefär i slutändan ..
Det blev en jacka till mig, en till Freja och en till Ante .. blir nog inga fler jackor, har inte plats ... 

Sen hittade vi det här gänget, och hade de varit tillåtet med människohandel så hade jag köpt allihop, dom var så fantastiskt söta ..


Efter shoppingen så slog tröttheten till och vi for hem, så det blir nog en tidig kväll, men vi måste ju vara laddade för Karaoken i morrn ... woohaaa !!

Har lärt mig att ropa på servitrisen på kinesiska och be om notan .. och hör o häpna ... dom fattar vad vi menar och kommer med notan ... jag är helt chockad !!!

Låter ungefär så här: Foujen .. Maj tan ..

2 kommentarer:

  1. Vilket äventyr du är på, så underbart! Följer dina tankar och upplevelser med stort nöje! Kram Pia

    SvaraRadera
  2. Karaoke 1300 verkar ju konstigt om man kommer från våra trakter men vem vet,det kan visa sig vara ett vinnande koncept:-)
    Kör du efterfesten före sången då kanske så att du e lite laddad?

    SvaraRadera