Skyline

Skyline

tisdag 18 januari 2011

Snart kines ...

Jag visste de ... jag kommer att bli kines om jag är här för länge .. och nu börjar både jag och Fredrik se fler o fler likheter .. en har ni här nedan ..
Jag äter soppa med pinnar, och det känns helt ok ..


I söndags när vi var och åt på Radisson hotellet, så dukades det naturligtvis med gaffel och kniv (västerländskt), och vi tyckte det kändes skönt, men Fredrik hade ju beställt Kinamat, typ kyckling och ris, och vad gjorde han efter tre tuggor ... la ner kniven och gaffeln och valde pinnarna istället ...

Eleverna tycker oxå att vi har blivit duktiga med pinnarna, stor skillnad mot när vi kom när dom bara fnittrade när vi åt.

Jag börjar oxå vänja mig med körstilen som är mycket annorlunda mot hur vi kör, i början var jag livrädd varje gång vi åkte taxi, och bromsade för dom kör så nära varann så man får hicka ...
Nu har jag börjat inse fördelen med att köra så här, och dom är så jädra duktiga .. har inte sett en enda krock eller påkörning och inte en enda bil jag sett har en skråma .. och det är ett under ... dessutom är det ingen som är irriterad i trafiken trots att dom trängs överallt ... makalöst ...

I morgon är sista dagen Fredrik är här, han åker hem i morrn kväll, men ska vara på jobbet hela dan .. efter 17 i morrn så har eleverna ordnat nåt slags "homegoing party" för Fredrik så vi ska stanna på jobbet och dom har beställt käk och har nån överraskning ... dom är såååå söööta ... jag kommer att sakna dom när jag kommer hem ...

Idag har det snöat nästan hela dan, så det var nästan omöjligt att få tag i en taxi ikväll när vi skulle hem från restaurangen där vi åt ... men nu har det lugnat ner sig .. hoppas på bättre väder i morrn, det blir så kallt här ...


Korridoren utanför klassrummet, med lunchrummet till vänster

Kerry, Irene och Nanami jobbar för fullt ...

Iola och Gary koncentrerade på EuroBonus

Det är inte jag som har kopplat datorerna ...

Rose och Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar