Skyline

Skyline

tisdag 4 januari 2011

Idel goda nyheter !!

För det första så har Fredrik bekräftat att han kommer hit nästa vecka .. det ser jag fram emot !
Det är rätt så påfrestande att dra hela lasset själv .. nog för att jag vet vart jag vill med dom, men en del stretar emot och då skulle jag behöva fler armar som hjälper mig att dra ...
När jag berättade för klassen idag att Fredrik kommer tillbaka så jublade allihop och klappade händerna .. undrar om dom skulle göra detsamma för mig ?? Hmm ..

15 januari ska Sykes ha stor Nyårsfest för Personalen, och då ska det vara uppträdanden av de olika kontona med jury och de kan vinna 1000 RMB (Kinapengar, ungefär som Svenska)
De här eleverna är ju ett helt nytt gäng så dom har gått igång nåt fruktansvärt på att vinna pengarna, så jag föreslog att vi skulle träna in nåt på svenska ...
Förslagen har varit allt från ett Luciatåg, Små grodorna till att sjunga ABBA .. ett förslag var att jag och Fredrik skulle dansa folkdans ... Wohhhaaa hhhaaa .. snacka om lättvunna pengar ...

Vi får väl se !!!

Den andra goda nyheten för dagen är att Ia är bekräftad och kommer att landa i Shanghai fredag morgon, sen stannar hon till tisdag morgon.
Jag har planerat kursen så fint så på fredag har eleverna "Midway Test" så jag har redan meddelat att efter lunch tar jag med mig alla tester och åker hem och rättar ... så halvdag på fredag :-)

På kursen har det blivit en slags tävling att bjuda på allt möjligt, jag har väl själv en slags skyldighet i detta, så sen i måndags (igår) har jag haft med mig 2 gigantiska Twistpåsar (tog slut på nolltid), en påse Djungelvrål (i den finns det mycket kvar, men en del gillar det faktiskt)
Igår eftermiddag kom Mizo tillbaka från Japan med nån speciell choklad från hennes hemstad Fukuoka som var jättegod, och så hade hon med sig hemgjorda Sushirullar som hon bjöd på .. mums
Lucky hade med sig flera påsar suspekt material från Thailand som en del åt av ... vet inte vad det var ..

Idag kom Bobo tillbaka från Hongkong med en stor kartong Toblerone samt en del Thailändskt godis och så till sist den ursöta Steve (hette tidigare Jack men var tvungen att byta namn för det fanns för många Jack på företaget) kom med en liten burk stenhårda godisar som nästan smakade som våra salta godisar ..

Det blir en tidig kväll idag med, lite trist när man är själv så jag ser jättemycket fram till mina besök :-)

Idag lärde jag mig att säga: -jag vill ha en öl, på mandarin men jag har redan glömt det .. fortsätter i morrn med Mandarinkursen ...

Hejdå lilltå



Alldeles i närheten av hotellet nu i kväll ....

1 kommentar:

  1. Självklart så skulle dom hurra & klappa händerna för dig också!
    Ha det bra och kramar från ett kallt Luleå -25

    SvaraRadera