Skyline

Skyline

onsdag 5 januari 2011

Första femhundringen slut ... :-)

Har varit här nu i 3 dygn och det har gått 500 kr .. och det inkluderar lunch, middag varje dag samt taxi till och från jobbet och även taxin från flygplatsen i söndags ... det ÄR billigt att leva här .. om man vill.
Det går att slösa oxå men jag har inte kommit dit ännu, tar det väldigt lugnt och känner in stan ... jag har ju tid på mig så att säga ...

Idag följde jag med Daisy och Emma och lunchade på en restaurang i närheten. Det var oxå en upplevelse.
För det första så är det alltid ett konstant myller av folk, jag har inte vant mig ännu riktigt .. jämt nån som är framför fötterna .. sen köade man till en lucka där man kunde välja bland flera rätter, man bara pekade på det man ville ha, och som sagt så hade jag två kinesiskor med mig som kunde översätta vilket var tur ...
Till sist kom man fram till kassan där dom kalkylerade ihop vad man tagit och så betalade man ...
Jag tog ett fat med fläskkött, ett fat med kyckling, ett fat med grönsaker och en skål ris .. det kostade .. håll i er ... 14 kr !!!
Emma och Daisy

Emma


1 kommentar:

  1. Så undrbart att allt är så billigt! Jag köpte 3 äpplen för 17 kronor igår.

    SvaraRadera