Skyline

Skyline

torsdag 20 januari 2011

Xiöööö ...

Jag har ingen aning om hur man stavar till det kinesiska ordet för snö, men det låter ungefär som överskriften .. och jag kan lova att det är snö här ...
Utsikten från mitt fönster i morse var denna:



Åkte lite tidigare än normal för trafiken blir helt annorlunda när det kommer nederbörd, För det första är det mycket svårare att hitta en taxi, normalt går jag bara ut på gatan och så har jag en inom nån minut ..
Regnar det eller snöar kan det ta lång tid .. hade dock ganska tur i morse, det kom en taxi som släppte av en gubbe mitt framför mina fötter så jag haffade bilen direkt ...
Trafiken går normalt i ett rasande tempo, men i morse gick det långsamt och det är jag glad över, för tänk om det är halt ... kan dom sånt ???
Inte vet jag .. och inte kan jag fråga heller, man är verkligen i händerna på taxichaffisen ....

Dagen har varit som en lång sammanfattning av hela kursen, samt lite grejer som vi har sparat till sist för att förvirra dom totalt, som "Jorden runt"-biljetter och Airpass .. *suck* .. jag tycker lite synd om dom .. men dom fixar det ...

I morgon är sista dagen och "Final test" som jag är säker på att alla klarar ... men dom är så nervösa ..
Det sista jag såg när jag gick från klassrummet var ett gäng (typ alla) djupt nersjunkna i sina böcker, eller diskuterandes med en kollega .. dom är sååå flitiga ...

Efter arbetsdagen i morrn så blir det visst "Karaoke" igen ... tror dom fick intrycket att jag tyckte det var kul .. ha ha :-)
Klart jag ska dra "Rose Garden" minst en gång till innan jag åker härifrån ...

Tjingeling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar