Skyline

Skyline

lördag 8 januari 2011

Helg !!!

Skönt med helg och jättekul med sällskap ...
Ia var här på hotellet igår när jag kom hem från jobbet, så vi startade med att dela en flaska vin som hon hade med sig.
Det var riktigt gott, har inte druckit nå vin sen jag kom hit .. dom är inte så bra på sånt här i landet.
Var sen ut och käkade igår, på en pytteliten mysig restaurang med fantastiskt god mat .. tror nog att det är godast hittills, så jag ska försöka hitta tillbaka till den med Fredrik i veckan ...



Idag har vi varit på riktiga äventyr ... först tog vi taxi till en Glasögonmarknad som Ia hade fått tips om av Bitte på Kinaresor ...  kan bara säga TACK Bitte !!
Vilket ställe .. 2 våningar med glasögon i alla de former, färger och modeller ..
Ia köpte 2 par med glas för närsyntheten (tog bara 1 timme att få), för 500 kr totalt ... :-)

Jag har beställt 2 par progressiva glasögon som jag får hämta om 3 dagar. Ena paret med en "dyr" båge och det andra med lite billigare ... Kostar totalt 1500 kr inkl synundersökning ...

Efter glasögonorgien åkte vi till (ännu) en stor marknad i 4 våningar med kläder, väskor, bälten, skor mm mm mm mm mm ... finns hur mycket som helst ...

Nu slappar vi en stund för att senare gå ut och äta ...
Hejdå lilltå

Mitt skrivbord där jag bloggar bl.a

2 kommentarer:

  1. Låter som ett bra 100-årsfirande. Ia är sig lik... Ha en jättebra kväll och kramar till er båda! (Jag har smakat kinesiskt vin - bläää!)

    SvaraRadera
  2. Låter som att du har riktigt trevligt i Kina! Carina

    SvaraRadera