Skyline

Skyline

måndag 24 januari 2011

Näst sista och sista ..

Det är mycket näst sista och sista i mina tankar just nu ..
Å näst sista gången jag duschar här, näst sista frukosten, sista gången jag åker taxi till Sykes .. sista gången med mina underbara elever .. sista gången jag åker tunnelbana .. osv osv
Så där håller jag på ...

Det är då sista gången jag köper snacks som heter Spicy Duck Giblets .. första oxå för den delen .. usch va illa dom smakade, kan närmast jämföras med skinka på burk för er som kommer ihåg, sån med mycket gelé runt om .. påsen åkte raka spåret ner i papperskorgen ... äter lite etniska chips istället, som var riktigt goda ...

Ska strax ut och käka tillsammanns med Jeff Markstedt, jobbar på SAS IT-avd i Stockholm, och han har just kommit till Shanghai från Peking. Han ska vara på Sykes imorgon och resten av veckan för att se till att all teknik fungerar ..
Jag har aldrig träffat honom, bara pratat i telefon, så jag var tvungen att fråga hur han såg ut för vi ska ses i receptionen om en stund ...

-Ingen fara, sa han du kommer inte att missa mig, jag är 2 meter lång ... :-)

Han kommer att vara längst på Sykes, oj vad dom kommer tycka han är exotisk ... hoppas han är blond oxå , och blåögd, så är allt på plats ...

Ikväll blir en tidig kväll för imorrn är det väckning i ottan, åker härifrån ca 0700, och sen bär det av raka vägen mot gamla Svedala .. ska bli najs ..

Tjing tjong hönsbuljong

2 kommentarer:

  1. det är nästan lite sorgligt.

    SvaraRadera
  2. Håller med Humilis... men du få fortsätta skriva blogg när du kommer hem!

    SvaraRadera